Valeri Gordon: majka čiji je briljantni izum oduševio svijet

“Napravljene od meke plastike, u tri veličine i dostupne u tri boje. Potpuno podesive, kako bi zadržale fleksibilnost bez propuštanja. Dizajnirane od strane jedne majke, koja je ono o čemu su drugi samo sanjali učinila mogućim, i dostupnim za sve.”

valerigordon

Ovako je glasila prva reklama kojom je davne 1947. godine u Velikoj Britaniji javnosti predstavljen izum Valeri Hanter Gordon. Izum koji je promijenio živote i svakodnevicu mnogih roditelja, a prvenstveno majki – riječ je o prvim jednokratnim pelenama.

Kako se rodila ideja?

U svom intervjuu za BBC 2015. godine, Valeri je rekla da je o alternativi za tradicionalne pelene počela razmišljati tek nakon rođenja svog trećeg djeteta. Bilo joj je dosta konstantnog pranja, sušenja i peglanja pamučnih pelena, “posla kome nikad nema kraja”. Postajalo je sve teže voditi brigu o drugo dvoje djece, kući i novorođenčetu, pogotovo jer nije imala pomoć muža koji je u to vrijeme bio vojnik stacioniran u Borneu. Ipak, Valeri je bila odlučna u naumu da si olakša majčinstvo i sama pronađe rješenje za svoj problem.

Za razliku od naših, Bambo Nature, pelena koje zahvaljujući snovima i ciljevima drugih ljudi imaju priliku da pored izvanrednih karakteristika budu i ekološki sertifikovane, dopuštaju bebinoj koži da diše, imaju indikator vlažnosti i mnoge druge pogodnosti – Valerine prve patent pelene su bile sašivene od padobrana i imale su samo jednu misiju: da budu nepropusne i da bace pranje pamučnih pelena u zaborav!

Nije prošlo dugo kada su sve njene prijateljice postale očarane prilikom da koriste jednokratne pelene, molile su je da šije i za njih – čak toliko da je znala za sedmicu dana sama, na kuhinjskom stolu i staroj mašini sašiti i preko 400 komada koje je prodavala za 4 šilinga! Kada joj se muž vratio sa ratišta, počeo je da joj pomaže tako što je nabavljao svu potrebnu opremu za proizvodnju, od starih padobrana, do celuloze za punjenje i metalnih kopči koje su zamijenile tradicionalne iglice.

Valerina borba: nepovjerenje i skepsa protiv zdravog razuma

valerisasinom

Uprkos uspjehu u užem krugu Valerinih prijateljica i poznanika, na svom putu da postanu opšteprihvaćene, jednokratne pelene su se ipak morale suočiti sa mnogim preprekama.

Prvi faktor koji je usporavao proces plasiranja pelena na tržište, odnosno u slobodnu prodaju bio je mentalitet ljudi koji je još uvijek trpio posljedice Drugog svjetskog rata. U vremenu kada je ekonomija još uvijek bila na klimavim nogama i u ranoj fazi oporavka, kada je stanovnicima u sjećanju još uvijek svježa misao o nestašici koja je vladala – bilo je apsurdno da se išta baca, pa makar to bile jednokratne pelene.

Osim toga, vladalo je i nepovjerenje u krugu pedijatara koji su sijali sumnju da će takve pelene oštetiti bebinu kožu. Do preokreta u javnom mnjenju došlo je kada se oglasio poznati ljekar riječima da njegova djeca koriste Valerine jednokratne pelene bez ikakvih posljedica, odnosno negativnih uticaja. Nakon toga, skoro preko noći desio se neočekivano brz uspon. Potražnja je bila tolika da njihova mala kompanija nije mogla sve proizvesti. Došlo je vrijeme za odlučujući korak.

Svoju ideju Valeri je patentirala 1948. godine, a već 1949. pristigle su ponude velikih kompanija zainteresovanih za proizvodnju i distribuciju pelena na police, čineći ih dostupnima za sve pod imenom PADDI, a njen sin Nigel je bio model po kome su krojene veličine.

PADDI: uspon i pad pionira među jednokratnim pelenama

Svjetsku slavu, i svoje zlato doba PADDI je doživio na dva svjetska sajma novih patenata i proizvoda 1952. godine, nakon čega se počeo distribuirati širom svijeta, a ne samo u Velikoj Britaniji. Popularnost ovih jednokratnih pelena konstantno je rasla, a mnoge svjetske kompanije pokušale su da otkupe patent od prvog distributera za čak 6 miliona dolara.

Ipak, PADDI je svoj uticaj izgubio u trci sa svojim američkim konkurentom Pampers koji se pojavio 1960. godine.

Zaostavština koja traje

valerigordonporodica

Čak i nakon svog gašenja, nepobitna je istina da su PADDI jednokratne pelene promijenile pojam brige o higijeni beba i novorođenčadi, kao i da su ostavile trag u istoriji zahvaljujući velikoj Valeri Gordon.

Danas, cilj kompanija je i dalje isti, da se omogući maksimalna zaštita, udobnost i pokretljivost za vaše mališane, uz minimalne napore za vas. Vođene željom za konstantnim napretkom i potragom za vrhunskim kvalitetom, Bambo Nature pelene već generacijama usavršavaju svoju formulu i teže da svojom inovativnošću naprave korak naprijed ka viziji idealnih pelena, za vašu bebu, vas, ali i planetu.

Nadamo se da vam se dopala ova priča i mali izlet u istoriju kako bismo saznali više o nastanku jednokratnih pelena i odali počast njihovoj kreatorki Valeri Gordon.

Podijeli tekst
Back to top