Police sa pelenama su prepune raznih brendova. Evo kako da na prvi pogled znate sve o njima i odaberete najbolje?

Kada ste novopečeni roditelji ili se tek pripremate za tu ulogu i dolazak prinove, posjeta i izbor pelena u prodavnicama dječije opreme može vas ostaviti “preplavljenima” informacijama, bojama i akcijama.

Kako izabrati prave samo na osnovu informacija koje imate na raspolaganju u trenutku posjete prodavnici?

kako izabrati prave pelene

Svi supermarketi i veliki prodajni lanci koriste se brojnim psihološkim istraživanjima kako bi kupce zadržali što duže u objektu i podsvjesno uticali na njihove odluke i odabir prilikom kupovine. Neki od faktora koji utiču na ponašanje kupaca u prodavnicama su: osvjetljenje, muzika, raspored polica, raspored proizvoda na policama, boje i mnogi drugi naočigled irelevantni detalji.

U nastavku teksta, mi vam otkrivamo na koji način donijeti pravu, objektivnu odluku, koja nije izmanipulisana atmosferom u poslovnici.

Šta sve možemo vidjeti na prvi pogled?

Budući da su pelene proizvod sa kojim ćete se najduže “družiti” sve dok se vaše dijete ne navikne na tutu, preporučujemo da se unaprijed detaljno informišete o vrstama, prednostima i karakteristikama pelena koje su vam dostupne. Ipak, ako se nađete u situaciji da morate izabrati na licu mjesta, ovo su neki od indikatora da ste na tragu idealnih pelena. Izbor je i više nego važan jer će vam pravi tip pelena na duge staze uštedjeti novac.

Pozicija na polici

Plasman u prodavnice predstavlja veliko postignuće za svaki proizvod, ali to je u stvari samo početak nadmetanja za pažnju kupaca. Nisu sve police jednake, a nisu ni svi proizvodi na policama ravnomjerno raspoređeni.

Nepisano je pravilo da se u ravnini očiju, odnosno vašeg pogleda uvijek nalaze najskuplji tzv. “premium” proizvodi, poredani s lijeva na desno kako se kupac ne bi saginjao, odnosno penjao na prste da ga dohvati – tu je, na dohvat ruke!

Naravno, to što je proizvođač, odnosno distributer spreman da finansira postavljanje svog proizvoda na poziciju koja je najprimamljivija kupcima, ne govori nam ništa o kvalitetu samog proizvoda – u ovom slučaju, o kvalitetu pelena za vaše mališane.

Sa druge strane, neke prodavnice se vode taktikom da na početak reda stave najskuplje proizvode, kako bi vam ostali, kako se krećete kroz proizvode, izgledali kao bolje i povoljnije rješenje, dok su alternativni proizvodi često na najnižim ili najvišim policama.

Naš savjet je da za početak pokušate zanemariti položaje pelena na policama i da se fokusirate na ostale indikatore poput pakovanja, sertifikata i sastava pelena.

Pakovanje

Sva pakovanja su istog, četverougaonog oblika, i dizajnirana su tako da sadrže što više pojedinačnih komada pelena. Ipak, brendovi itekako vode računa da izgledom pakovanja i printovima ostvare i održe svoj prepoznatljivi identitet.

Imajući to na umu, u procesu brendiranja, izbor upečatljivih i prepoznatljivih boja je najbitniji faktor, i primjenjiv je ne samo na pelene, već na sve proizvode.

Kompanije koriste palete boja u razne svrhe:

  • Da se diferenciraju od konkurencije.
  • Da prenesu poruku o sebi i svom cilju npr. naše Bambo Nature pelene koriste paletu blagih zelenih nijansi kako bi nagovijestile da su njihovi proizvodi ekološki sertifikovani jer nas zelena boja podsvjesno asocira na prirodu i prirodne proizvode.
  • Da budu na prvi pogled prepoznatljivi svojim kupcima i razviju “svijest o brendu”.

Sertifikati

odabir pelena

Ako pažljivije pogledate, brzo ćete primijetiti da se na mnogim pakovanjima pelena nalaze oznake raznih sertifikata i nagrada koji vam garantuju nepropusnost, najbolje performanse, “prvi na tržištu” itd.

Bitno je da se ne zavarate ovim obilježjima, jer mnoge od njih nisu priznati. Ekološki sertifikovani brendovi, kao što je i Bambo Nature, ponose se renomiranim i svjetski priznatim sertifikatima poput Nordic Swan Ecolabel, Asthma Allergy Nordic, FSC i mnogim drugim sertifikatima.

Šta ovi sertifikati tačno označavaju?

Pojedini brendovi koji imaju dugu tradiciju razvoja održivih proizvoda za bebe su nosioci ekoloških sertifikata koji su širom svijeta sinonim za vrhunski kvalitet i posvećenost cilju da finalni proizvod bude u skladu sa tačkama održivog razvoja za razliku od običnih pelena koje ne nose odlikovanja tog tipa.

Sastav

Svako pakovanje pelena treba da sadrži svoj sastav. Bebina koža je osjetljiva i nježna, pa ju je lako isušiti i iziritirati, a nažalost samo najpouzdanije pelene vode računa o korištenju potpuno prirodnih sirovina i sastojaka koji se koriste u procesu proizvodnje.

Ovo su alergeni i hemikalije na koje morate obratiti pažnju i koje nijedne pelene koje dolaze u dodir sa bebinom kožom ne bi smjele sadržavati u svom sastavu, jer su neke od njih čak i potencijalno kancerogene:

  • Dioksini
  • Parabeni
  • Parfemi
  • Natrijum poliakrilati
  • Tributil kalaj (TBT)

Za razliku od mnogih, naš Bambo Nature je ekološki brend kako iznutra, tako i izvana. Mnogo godina, novca i rada uloženo je u razvijanje proizvoda koji nema hemikalije presudne za dobre performanse pelene, a koji postiže jednako dobre rezultate.

Omjer cijene i količine

kolicina-pelena_

Ukoliko prodavnica nema naznačenu cijenu pojedinačnog komada pelene pored cijene paketa pelena, možete ju izračunati tako što ćete cijenu proizvoda podijeliti sa brojem komada pelene u paketu.

Imajte na umu da kupovina većih veličina paketa obično znači niže troškove po peleni, ali nekada znači i niži kvalitet same pelene. Uzmite u obzir sve gore navedene faktore prije nego što odlučite da li je cijena paketa “vrijedna” troška. Ukoliko budete štedjeli na kvaliteti pelena, naizgled takva ušteda će vam se vratiti u vidu nezadovoljne bebe koju muči pelenski osip, neugodne kožne reakcije ili ćete prosto morati kupovati veću količinu pelena zbog niskog indeksa upijanja.

Pišite nam kakvo je vaše potrošačko iskustvo, kako se snalazite u prodavnicama i da li imate još poneki savjet kako prepoznati “one prave” u moru pogrešnih pelena.

Podijeli tekst
Back to top